<
>
Cea mai buna solutie financiara
Servicii profesionale de contabilitate
Solutia ideala pentru afaceri mici si mijlocii
CONTABILITATE
Oferim servicii complete de contabilitate finaciara, contabilitate de gestiune si contabilitate manageriala
CONSULTANTA
Va consiliem si va oferim cele mai bune solutii pentru optimizarea sarcinii fiscal
SALARIZARE
Angajatorii si salariatii vor beneficia de cele mai bune si mai sigure solutii de personal si salarizare
CINE SUNTEM
De peste 18 ani prestam servicii in domeniul contabilitatii, fiscalitatii si auditului
Mai mult...
Experienta este cel mai bun profesor, iar noi o avem din plin.
Cabinetul nostru presteaza servicii de contabilitate si audit financiar de peste 18 ani, iar echipa noastra este formata din experti contabili autorizati membrii CECCAR si auditori financiari membrii CAFR.
Clientii nostrii activeaza in diverse domenii de activitate (comert, productie, servicii). De aceea suntem calificati sa oferim solutii de specialitate indiferent de domeniul in care activati.
Scopul nostru principal este de a oferi servicii de calitate si performante tuturor partenerilor nostri si de aceea toate eforturile noastre se indreapta spre indeplinirea acestui obiectiv.
Suntem profesionisti
Suntem de incredere
Suntem experti
Ani intregi petrecuti in prestarea de servicii contabile, financiare si de audit ne-au slefuit si ne-au pregatit pentru a va putea oferi cele mai de eficiente si calitative servicii in domeniu, putand astfel raspunde si celor mai exigente cerinte si incercari cu care ne-am confrunta.
Oferim partenerilor nostri servicii de calitate si performante, ii consiliem si ii reprezentam cu succes pentru a putea face fata incercarilor la care sunt supusi cu totii in contextul complexitatii legislative si permanentelor schimbari din zilele noastre. Le respectam cu sfintenie confidentialitatea datelor si le oferim intreg sprijinul nostru.
Punem pret pe calitatea serviciilor noastre si avem cele mai inalte calificari in domeniul financiar. Echipa noastra este formata din experti contabili membrii ai Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania si auditori financiari membrii ai Camerei Auditorilor Financiari din Romania.
"Daca astepti momentul potrivit, te intrec altii care nu-l asteapta."
Woody Allen
SERVICII
Solutii complete pentru afaceri mici si mijlocii
Servicii de contabilitate
Inregistrarea documentelor primare, evidenta stocurilor, registre contabile, balanta, bilant.
Salarizare
Evidenta salariatilor, inregistrarea contractelor de munca si a actelor aditionale in Revisal, intocmirea statelor de salarii.
Consultanta financiara
Intocmirea documentelor necesare creditarilor, bugete de venituri si cheltuieli, cash-flow.
Consultanta pentru afaceri
Sprijinim si indrumam intreprinzatorii in a lua bune decizii pentru afacerea lor.
Infiintare de firme
Prin colaboratorii nostri, oferim servicii de infiintarea de companii noi, sediu social, modificari.
Consultanta fiscala
Consiliere in imozite si taxe si eficientizarea sarcinii fiscale si minimizarea impactului acesteia asupra companiei.
Informare legislativa
Va tinem la curent in permanenta cu toate modificarile legislative ce au impact asupra afacerii.
Audit
Servicii de auditare financiara si servicii conexe.
Pentru mai multe informatii contactati-ne:
Contact
Ultimele noutati
Sectiune dedicata ultimelor modificari in domeniul legislativ
29
Dec 2024
Sponsorizare microintreprinderi
Posted by Admin
Ordonanta de urgenta 25/2018 aduce reglementari privind deducerea sponsorizarilor efectuate de microintreprinderi din impozitul datorat.<br><br> Astfel, microintreprinderile care efectueaza sponsorizari, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, potrivit legii, scad sumele aferente din impozitul pe veniturile microintreprinderilor pana la nivelul valorii reprezentand 20% din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat pentru trimestrul in care au inregistrat cheltuielile respective.<br><br> Sumele care nu sunt scazute potrivit prevederilor din paragraful precedent din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat se reporteaza in trimestrele urmatoare, pe o perioada de 28 de trimestre consecutive. Scaderea acestor sume din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat, in urmatoarele 28 de trimestre consecutive, se efectueaza in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe veniturile microintreprinderilor.<br><br> Microintreprinderile care efectueaza sponsorizari au obligatia de a depune declaratia informativa privind beneficiarii sponsorizarii, aferenta anului in care au inregistrat cheltuielile respective.<br><br> Declaratia informativa se depune pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmator.<br><br> Declaratia informativa privind beneficiarii sponsorizarii/mecenatului/burselor private a fost aprobata prin OPANAF 1825/2018 si poate fi descarcat de pe site-ul ANAF sectiunea "Toate formularele cu explicatii".<br><br> Lista cu entitatile nonprofit care sunt furnizori de servicii sociale acreditate poate fi consultata <a href="http://www.mmuncii.ro/j33/index.php/ro/2014-domenii/familie/politici-familiale-incluziune-si-asistenta-sociala/4848">aici</a>.
29
Dec 2024
Deductibilitate TVA si cheltuieli autoturisme
Posted by Admin
Codul fiscal aduce precizari privind regimul de deducere al TVA aferent achizitiei de vehicule rutiere motorizate si a TVA aferente cheltuielilor legate de acesta.<br><br> Astfel, conform articolului 298 din Codul Fiscal se limiteaza la 50% dreptul de deducere a taxei aferente cumpararii, achizitiei intracomunitare, importului, inchirierii sau leasingului de vehicule rutiere motorizate si a taxei aferente cheltuielilor legate de vehiculele aflate in proprietatea sau in folosinta persoanei impozabile, in cazul in care vehiculele nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice.<br><br> Restrictia de mai sus nu se aplica vehiculelor rutiere motorizate avand o masa totala maxima autorizata care depaseste 3.500 kg sau mai mult de 9 scaune, inclusiv scaunul soferului.<br><br> De asemenea, aceeasi restrictie nu se aplica urmatoarelor categorii de vehicule rutiere motorizate:<br> a) vehiculele utilizate exclusiv pentru servicii de urgenta, servicii de paza si protectie si servicii de curierat;<br> b) vehiculele utilizate de agentii de vanzari si de achizitii;<br> c) vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru serviciile de taximetrie;<br> d) vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plata, inclusiv pentru instruire de catre scolile de soferi;<br> e) vehiculele utilizate pentru inchiriere sau a caror folosinta este transmisa in cadrul unui contract de leasing financiar ori operational;<br> f) vehiculele utilizate ca marfuri in scop comercial.<br><br> In cazul vehiculelor care nu fac obiectul limitarii dreptului de deducere, fiind utilizate exclusiv in scopul activitatii economice, precum si a celor exceptate de la limitarea deducerii potrivit paragrafului precedent, se vor aplica regulile generale de deducere.<br><br> Pentru probarea utilizarii vehiculelor exclusiv in scopul desfasurarii activitatii economice se vor utiliza foile de parcurs sau orice alte documente justificative pentru evidentierea kilometrilor parcursi si a scopului acestora.<br><br> Normele de aplicare a Codului Fiscal prevad:<br><br> (1) In aplicarea art. 298 alin. (1) din Codul fiscal, prin cheltuieli legate de vehiculele aflate in proprietatea sau in folosinta persoanei impozabile se intelege orice cheltuieli direct atribuibile unui vehicul, cum sunt cheltuielile de reparatii, de intretinere, cheltuielile cu lubrifianti, cu piese de schimb, cheltuielile cu combustibilul utilizat pentru functionarea vehiculului. Nu reprezinta cheltuieli legate de vehiculele aflate in proprietatea sau in folosinta persoanei impozabile orice cheltuieli care nu pot fi direct atribuibile pentru un anumit vehicul. In sensul prezentelor norme, prin vehicul se intelege orice vehicul avand o masa totala maxima autorizata care nu depaseste 3.500 kg si nu are mai mult de 9 scaune, inclusiv scaunul soferului.<br><br> (2) In cazul vehiculelor care sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice, in sensul art. 298 alin. (1) din Codul fiscal, taxa aferenta cumpararii, achizitiei intracomunitare, importului, inchirierii sau leasingului si cheltuielilor legate de aceste vehicule este deductibila conform regulilor generale prevazute la art. 297 si la art. 299-301 din Codul fiscal, nefiind aplicabila limitarea la 50% a deducerii taxei. Utilizarea in scopul activitatii economice a unui vehicul cuprinde, fara a se limita la acestea: deplasari in tara sau in strainatate la clienti/furnizori, pentru prospectarea pietei, deplasari la locatii unde se afla puncte de lucru, la banca, la vama, la oficiile postale, la autoritatile fiscale, utilizarea vehiculului de catre personalul de conducere in exercitarea atributiilor de serviciu, deplasari pentru interventie, service, reparatii, utilizarea vehiculelor de test-drive de catre dealerii auto. Este obligatia persoanei impozabile sa demonstreze ca sunt indeplinite toate conditiile legale pentru acordarea deducerii, astfel cum rezulta si din hotararea Curtii Europene de Justitie in Cauza C-268/83 D.A. Rompelman si E.A. Rompelman - Van Deelen impotriva Minister van Financien. In vederea exercitarii dreptului de deducere a taxei orice persoana impozabila trebuie sa detina documentele prevazute de lege pentru deducerea taxei si sa intocmeasca foaia de parcurs care trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii: categoria de vehicul utilizat, scopul si locul deplasarii, kilometrii parcursi, norma proprie de consum carburant pe kilometru parcurs.<br><br> (3) In cazul vehiculelor utilizate pentru transportul angajatilor la si de la locul de munca se considera ca vehiculul este utilizat in scopul activitatii economice atunci cand exista dificultati evidente in folosirea altor mijloace de transport adecvate, cum ar fi lipsa mijloacelor de transport in comun, decalajul orarului mijloacelor de transport in comun fata de programul de lucru al persoanei impozabile. Reprezinta vehicule utilizate de angajator pentru transportul angajatilor la si de la locul de munca vehiculele utilizate pentru transportul angajatilor de la resedinta acestora/locul convenit de comun acord la locul de munca, precum si de la locul de munca la resedinta angajatilor/locul convenit de comun acord. Prin angajati se intelege salariatii, administratorii societatilor, directorii care isi desfasoara activitatea in baza contractului de mandat, potrivit legii si persoanele fizice rezidente si/sau nerezidente detasate, potrivit legii, in situatia in care persoana impozabila suporta drepturile legale cuvenite acestora.<br><br> (4) Utilizarea unui vehicul in folosul propriu de catre angajatii unei persoane impozabile ori pentru a fi pus la dispozitie in vederea utilizarii in mod gratuit altor persoane, pentru alte scopuri decat desfasurarea activitatii sale economice, este denumita in continuare uz personal. Transportul la si de la locul de munca al angajatilor in alte conditii decat cele mentionate la alin. (3), este considerat uz personal al vehiculului. Se considera ca un vehicul nu este utilizat exclusiv in scopul activitatii economice, in sensul art. 298 alin. (1) din Codul fiscal, in situatia in care, pe langa utilizarea in scopul activitatii economice, vehiculul este utilizat ocazional sau de o maniera continua si pentru uz personal. Daca vehiculul este utilizat atat pentru activitatea economica, cat si pentru uz personal, se limiteaza la 50% dreptul de deducere a taxei aferente cumpararii, achizitiei intracomunitare, importului, inchirierii sau leasingului si a taxei aferente cheltuielilor legate de acesta. Persoana impozabila care aplica deducerea limitata de 50% nu trebuie sa faca dovada utilizarii vehiculului in scopul activitatii economice sau pentru uz personal cu ajutorul foii de parcurs prevazute la alin. (2). Prin limitarea la 50% a dreptului de deducere a taxei aferente cumpararii, achizitiei intracomunitare, importului, inchirierii sau leasingului de vehicule rutiere motorizate si a taxei aferente cheltuielilor legate de aceste vehicule, se intelege limitarea deducerii taxei care ar fi deductibila in conditiile prevazute la art. 297 si la art. 299-301 din Codul fiscal.<br><br> In ceea ce priveste deductibilitatea cheltuielilor la calcularea impozitului pe profit art. 25 alin 3 lit n din Codul Fiscal prevede limitarea la 50% din cheltuielile aferente vehiculelor rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice, cu o masa totala maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, aflate in proprietatea sau in folosinta contribuabilului. Aceste cheltuieli sunt integral deductibile pentru situatiile in care vehiculele respective se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:<br> 1. Vehiculele utilizate exclusiv pentru servicii de urgenta, servicii de paza si protectie si servicii de curierat;<br> 2. Vehiculele utilizate de agentii de vanzari si de achizitii;<br> 3. Vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru serviciile de taximetrie;<br> 4. Vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plata, inclusiv pentru inchirierea catre alte persoane sau pentru instruire de catre scolile de soferi;<br> 5. Vehiculele utilizate ca marfuri in scop comercial.<br><br> Cheltuielile care intra sub incidenta acestor prevederi nu includ cheltuielile privind amortizarea.<br><br> In cazul cheltuielilor aferente vehiculelor rutiere motorizate reprezentand diferente de curs valutar inregistrate ca urmare a derularii unui contract de leasing, limita de 50% se aplica asupra diferentei nefavorabile dintre veniturile din diferente de curs valutar/veniturile financiare aferente creantelor si datoriilor cu decontare in functie de cursul unei valute, rezultate din evaluarea sau decontarea acestora si cheltuielile din diferente de curs valutar/cheltuielile financiare aferente.<br><br>
29
Dec 2024
Noile case de marcat cu jurnal electronic
Posted by Admin
Contribuabilii mari si mijlocii, au obligatia de a utiliza noile case de marcat incepand cu 1 septembrie 2018, iar operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici incepand cu 1 noiembrie 2018. ANAF precizeaza pe site-ul sau ca in perioada de implementare, organele de control vor desfasura doar actiuni de tip preventiv si nu de sanctionare de la prima abatere. Avertismentul pentru nerespectarea termenelor se aplica de organul de control o singura data. Procesele de implementare a noilor aparatelor de marcat sunt in plina desfasurare. Fiecare aparat de marcat cu jurnal electronic va fi inregistrat si ii va fi atribuit un namar de identificare unic prin completarea si depunerea la ANAF a cererii C801. Un fisier de tip XML va fi exportat de aparatele de marcat pe un mediu extern de stocare si atasat formularului A4200 publicat pe site-ul ANAF sectiunea "Toate formularele cu explicatii". Deasemenea o declaratie privind aparatele de marcat neutilizate va fi depusa la ANAF prin intermediul formularului F4109. Termenul de depunere a declaratiilor de mai sus este 20 a lunii urmatoare si acestea se semneaza cu certificat calificat de catre utilizator sau imputernicitul acestuia.<br><br>Reamintim pe aceasta cale ca sunt obligati la utilizarea aparatelor de marcat fiscale operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarii de servicii efectuate direct catre populatie. Se excepteaza de la obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat incasarile efectuate din urmatoarele activitati:<br><br>a) comertul ocazional cu produse agricole din productie proprie efectuat de catre producatorii agricoli individuali, autorizati in conditiile legii, in piete, targuri, oboare sau in alte locuri publice autorizate;<br>b) vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;<br>c) transportul public de calatori in interiorul unei localitati pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul;<br>d) activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii - bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc si altele similare;<br>e) activitatile de asigurari si ale caselor de pensii, precum si activitatile de intermedieri financiare, inclusiv activitatile auxiliare acestora. Nu sunt exceptate activitatile de schimb valutar cu numerar si substitute de numerar pentru persoane fizice, altele decat operatiunile efectuate de punctele de schimb valutar din incinta institutiilor de credit, apartinand acestor institutii;<br>f) activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale;<br>g) vanzarea obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de institutiile de cult;<br>h) comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;<br>i) serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;<br>j) vanzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de catre agentiile de turism, definite potrivit legii;<br>k) incasarea contravalorii energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei si canalizarii, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de internet;<br>l) efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte;<br>m) serviciile de transport feroviar public de calatori in trafic intern si international, prestate de societati comerciale persoane juridice romane, pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii;<br>n) activitatile de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;<br>o) serviciile de parcare auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;<br>p) livrarile de bunuri sau serviciile efectuate prin automatele comerciale ce functioneaza pe baza de acceptatoare de bancnote sau monede si contin un sistem de contorizare electronic si/sau mecanic, ca parte integrata constructiva din automat, care sa permita inregistrarea, evidentierea si controlul sumelor incasate, cu exceptia livrarilor de produse energetice, astfel cum sunt definite in titlul VII din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;<br>q) comertul de tip cash and carry desfasurat de comerciantii care vand marfuri prin sistemul de autoservire catre persoane fizice inregistrate in baza de date a vanzatorului, in scopul utilizarii acestora ca produse consumabile.
29
Dec 2024
Tratamentul fiscal al asigurarilor de sanatate, asigurarilor de viata si pensiilor private
Posted by Admin
Primele voluntare de asigurari de sanatate suportate de angajator pentru salariatii proprii intra sub incidenta articolului 76 alineatul 4 litera t, astfel incat, daca acestea se incadreaza in limita a 400 euro/an/angajat, acestea nu se includ in veniturile salariale ale angajatului. Valoarea care depaseste limita de 400 euro anual/salariat este considerata venituri in natura, se include in veniturile salariale, se evidentiaza in statul de salarii si se impoziteaza cu contributii sociale si impozit pe salarii.<br><br>Pentru societate, cheltuielile efectuate cu primele de asigurare de sanatate pentru angajatii proprii reprezinta cheltuieli deductibile la calculul impozitului pe profit.<br><br>La articolul 76 alineatul 2 litera g se prevede ca primele de asigurare, precum si serviciile medicale furnizate sub forma de abonament platite de catre suportator pentru angajatii proprii sau alt beneficiar de venituri din salarii si asimilate salariilor, la momentul platii acestora, altele decat cele obligatorii si cele care se incadreaza in conditiile prevazute la alin. (4) lit. t), sunt incadrate in categoria avantajelor in bani sau in natura. Aceste sume se includ in statul de salarii ca venituri in natura si li se aplica contributiile sociale obligatorii si impozitul pe salarii.<br><br>Cheltuielile efectuate de angajator cu primele de asigurare de viata a angajatilor proprii sunt cheltuieli deductibile la calculul impozitului pe profit.<br><br>Pensiile private suportate de angajator pentru angajatii proprii, cum ar fi Pilonul III, sunt prevazute la articolul 76 alineatul 4 litera s si respecta aceleasi reguli ca primele voluntare de asigurari de sanatate. Astfel, sumele care depasesc limita de 400 euro/an/angajat (calculata distinct fata de limita pentru primele de asigurari voluntare de sanatate) sunt incluse in statul de salarii ca venituri in natura ale angajatului, aplicandu-se contributii sociale si impozit pe salarii.<br><br>De asemenea, cheltuielile suportate de angajator cu pensiile private ale angajatilor reprezinta cheltuieli deductibile la calculul impozitului pe profit.
Afacerea este intotdeauna o lupta. Intotdeauna exista obstacole si competitori. Nu exista niciodata un drum deschis, cu exceptia celui care merge catre esec. Orice mare reusita a fost obtinuta prin lupta. Orice invingator are cicatrici, cei care reusesc sunt putinii oameni care detin ambitia si vointa sa se dezvolte.
Herbert N. Casso
Ziua in care vei fi responsabil si nu vei mai cauta scuze, aceea este ziua startului care te va purta spre succes.
O. J. Simpson
Un om de succes este acela care poate construi o fundatie solida cu caramizile pe care altii le arunca in el.
David Brink
65
CONTRACTE
300
DOCUMENTE PROCESATE ZILNIC
100%
CLIENTI MULTUMITI
50
EMAILURI TRANSMISE ZILNIC
F.A.Q.
Subiecte de interes
Conform prevederilor Codului fiscal și ale normelor metodologice de aplicare a titlului VII din Codul fiscal, persoanele impozabile pot stoca facturile emise/primite pe suport hârtie sau în format electronic, indiferent de forma originală în care au fost trimise ori puse la dispoziție, cu condiția să asigure autenticitatea originii, integritatea conținutului și lizibilitatea acestora, conform art. 319 alin. (25) din Codul fiscal, de la momentul emiterii/primirii până la sfârșitul perioadei de stocare.Indiferent de forma în care este emisă/primită factura , și factura stocată în forma pentru care a optat persoana impozabilă, se consideră exemplar original, conform normelor metodologice.
Persoanele impozabile care optează pentru stocarea electronică a facturilor au obligația să stocheze prin mijloace electronice și datele ce garantează autenticitatea originii, a integrității conținutului și a lizibilității facturilor.Fiecare persoană impozabilă stabilește modul de garantare a autenticităţii originii, a integrității conținutului și a lizibilității facturilor.
Prin urmare, persoanele impozabile pot converti în formă electronică facturile emise/primite pe suport hârtie în vederea stocării, cu condiția garantării autenticității originii, a integrității conținutului și a lizibilității facturilor.
Dacă prin actul constitutiv al societății nu se prevede altfel, dividendele se distribuie asociaţilor proporţional cu cota de participare la capitalul social vărsat. Acestea pot fi acordate doar după aprobarea situațiilor financiare, în maximum șase luni de la data aprobării situaţiei financiare anuale aferente exerciţiului financiar încheiat.
Conform art. 5 lit.a) din Legea nr.70/2015, plafoanele-limită prevăzute de prezentul capitol nu se aplică de către persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1), pentru depunerea de numerar în conturile deschise la instituţiile de credit sau la instituţiile care prestează servicii de plată şi care sunt autorizate de Banca Naţională a României, inclusiv în automatele de încasări în numerar.
Potrivit art.2 lit.a) și lit.b) din Legea nr.70/2015, în sensul prezentei legi, următorii termeni se definesc astfel:
a) încasare fragmentată - fracţionarea sumei de încasat în mai multe tranşe, pentru a evita plafonul de încasare în numerar stabilit prin lege;
b) plată fragmentată - fracţionarea sumei de plată în mai multe tranşe, pentru a evita plafonul de plată în numerar stabilit prin lege;
Faţă de cele de mai sus, nu reprezinta plată fragmentata si nu se aplică plafoanele prevazute la Cap.I din Legea nr.70/2015 pentru depunerile de numerar efectuate de client in contul bancar al furnizorului pentru plata facturilor care depases plafoanele de la Cap.I din Legea nr.70/2015.
In actele normative nu sunt stipulate in mod express conditiile creditarii societatii de catre asociati.
Cu ocazia creditarii firmei se intocmeste documentul de incasare, respectiv chitanta cod 14-4-1 (neplatitori TVA) sau chitanta fiscala cod 14-4-2 (platitori TVA).
Potrivit Codului fiscal, comisionul încasat de persoane fizice neînregistrate fiscal care desfășoară activitate ocazional pe baza unor contracte de agent/comision este considerat venit din alte surse.
Conform Codului fiscal, impozitul pe venit pentru comisionul încasat de persoane fizice neînregistrate fiscal se calculează prin reţinere la sursă de către plătitorii de venituri, prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului brut. Impozitul calculat şi reţinut reprezintă impozit final.
Prin urmare, pentru comisionul încasat de persoane fizice neînregistrate fiscal care desfășoară activitate ocazional pe baza unor contracte de agent/comision se datoreaza impozit pe venit, plătitorul de venit are obligația reținerii la sursă a impozitului prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului brut.
Cheltuielile cu primele de asigurare, altele decat cele obligatorii si cele de asigurare voluntara de sanatate acordate in limita a 400 euro anual pentru fiecare persoana, efectuate de catre angajatori pentru salariatii sai sunt deductibile la calculul rezultatului fiscal?
Primele de asigurare, altele decat cele obligatorii si cele de asigurare voluntara de sanatate acordate in limita a 400 euro anual pentru fiecare persoana, plătite de către suportator pentru angajaţii proprii sau alt beneficiar de venituri din salarii şi asimilate salariilor, la momentul plăţii primei respective, reprezintă avantaj salarial pentru care se aplica regulile de impunere proprii veniturilor din salarii.
In Codul fiscal se mentioneaza faptul ca, cheltuielile cu salariile şi cele asimilate salariilor astfel cum sunt definite potrivit titlului IV din Codul fiscal sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal.
Ca urmare, cheltuielile cu primele de asigurare, altele decat cele obligatorii si cele de asigurare voluntara de sanatate acordate in limita a 400 euro anual pentru fiecare persoana, efectuate de catre angajatori pentru salariatii sai sunt deductibile la calculul rezultatului fiscal.
2018 Domaris Grup All Rights Reserved